Tongariro en Taranaki

19 december 2014 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Kia ora!

Met heel hoge verwachtingen trokken we ernaartoe. Onderweg nog heel mooi weer, zelfs s'avonds aan de voet van de Mt Ruapehu. De volgende dag trokken we dan onze hiking boots aan, klaar voor de Tongariro Alpine Crossing. Helaas, helaas, driewerf helaas. Vertrokken op een hoogte van 1100 meter, en op 1300m zaten we in de wolken, die bleven hangen voor de rest van de dag. In de hoop om op 1800m nog boven de wolken uit te komen, bleven we doorgaan, maar het bleek ijdele hoop te zijn. In plaats van foto's met prachtige uitzichten, moeten jullie het nu doen met een tweetal Gorilla's in de mist.

Normaal gezien zouden we de dag erop nog een lokale dagtocht doen, maar wegens fysieke ongemakken (de roodhuiden hadden ondertussen de welluidende namen “Wounded Knee” en “Blistered Feet” gekregen), en het verschrikkelijke voorspelde weer (tot 50mm de dag erop), reden we diezelfde dag nog door, op weg naar onze volgende bestemming: Mount Taranaki en omgeving.

Maar ook daar werden we getrakteerd op (extreem) laaghangende bewolking. Koud was het echter niet (ongeveer 22° C, zeewater ongeveer een 15 – 16° C). Dus hebben we met onze kathedralen (in licht verval) de surfgolven getrotseerd. Kunnen we nu toch al zeggen: we hebben gezwommen in de Tasman Sea!

Volgende bestemming: Wellington!

1. Elien:
    19 december 2014
    Toch mijn twijfels over die kathedralen van lichamen, maar ben blij nog eens een verhaal te lezen van jullie. Geniet nog maar van de zon, want hier is het koud, kouder, koudst op een bedje van regen!
  2. Tim:
    19 december 2014
    Nu hebben jullie een reden om nog eens weer te gaan... Trouwens geen optie om dat binnen een weekje (of 2) er nog bij te pakken?
    Dat van die kathedralen zal wel het gevolg zijn van al dat bier hier in België zeker (imposante zijbeuken met een slanke toren ).
  3. Piet dm:
    19 december 2014
    Net een boekske gekocht over Patagonië, waar echte indianen hebben gewoond, volgens de legende met 'grote voeten'. Maar eigenlijk, denk ik toch, trekken jullie nu rond in het mooiste landschap ter wereld (uiteraard met uitzondering van de polders in Meetkerke). Begin alvast maar in jullie agenda een datum te zoeken voor een foto-avond voor ouders, nonkels en tantes en de rest van de reutemeteut. Ik breng dan wel een fleske wijn mee, en een zakske paprikachips!
  4. Hilde de meester:
    22 december 2014
    Mooie foto's van de andere kant van de wereld.
    Maar pas op voor zandvlooien en andere grasbewoners.
    Ze hebben het blijkbaar gemunt op witte, Europese voeten.
    Lanceer een nieuwe hype (hier lukt het nog niet): witte sportkousen in sandalen met korte broek.
  5. Thuis:
    23 december 2014
    En wat hebben we vandaag geleerd?
    1/ dat jullie de mooiste natuur van deze aardbol zullen gezien hebben. Nu rest er enkel nog een reis naar Mars of Venus...
    2/ dat je vooral door de kleinste diertjes de duvel wordt aangedaan!
    3/ dat je aan de andere kant van de wereld een bed hebt leren opmaken. Klaas, bij deze...!
    De Maldegemconnectie breng me wel op ideeën. Vooral 'de reutemeteut' en dat fleske wijn zegt me wel wat....
  6. Katrien Detavernier:
    31 december 2014
    Dag Klaas en reisgezel,

ik volg elke dag jullie blog. Deze reis zal waarschijnlijk onvergetelijke herinneringen opleveren voor jullie.
    De foto's zijn prachtig, zelfs al zijn de modellen wat eenzijdig .
    Wij wensen jullie vanuit onze prachtige belgische ardennen het allerbeste voor 2015 !
    Amuseer jullie verder nog en tot in Brugge.
  7. Sophie:
    5 januari 2015
    Dag Kristof,
    Ik weet niet of dit de goed manier is om je te bereiken (dit reisverslagje is alweer twee weken oud), maar gezien het op deze eerste werkdag van het jaar en na een kort maar krachtig skireisje niet simpel is om mijn gedachten volledig bij het VMM-werk te houden, ben ik eens grondig door je reisverhalen en foto's gegaan. Het ziet er inderdaad prachtig uit! Geniet er verder met volle teugen van en tot binnenkort. En oh ja, natuurlijk ook mijn beste wensen voor 2015 voor jou en voor je reisgezel. Veel groeten, Sophie
  8. Kristof:
    5 januari 2015
    Dag Sophie!

Leuk dat je reageert (op een inderdaad twee weken oud verslag - onze prioriteiten lagen ergens anders de voorbije weken, vandaar :) )
    Als jij het al moeilijk hebt op je eerste werkdag terug, dan hou ik mijn hart al vast... :) (ma sst, niet verder vertellen e!) Misschien toch nog een aantal dagen extra rust inlassen...
    Ook voor jou en alle toffe collega's aldaar nog een late gelukkig nieuwjaar! Een jaar vol verrassingen, veel werk (maar dan toch ook weer niet té veel e) en vooral veel plezier.

groetjes, Kristof