One week before D-day…

25 november 2014 - Nevele, België

Beste familie, vrienden, collegae en sympathisanten.

Dit is de eerste en tevens laatste keer dat jullie zo plechtig zullen worden aangeschreven. Hierna schakelen we over op het alom gekende “Kia Ora”, wat evenveel wil zeggen als “Goede Gezondheid” in het Maori. Dit wordt aldaar gebruikt bij wijze van welkom / afscheid, en we willen ons dan ook zo snel mogelijk aanpassen aan de plaatselijke bevolking. Bij deze is dit opnieuw een leuk wist-je-datje waarmee je op café kunt pronken bij je vele andere vrienden.

Één week voor ons eigenlijke vertrek is “alles” geregeld en kunnen we met een gerust gemoed vertrekken, maar niet zonder ook via deze weg nog eens een welgemeende “Salut” te zeggen. Onze vlucht- en campervan-papieren liggen klaar, we zijn schijnbaar volop aan het hamsteren geslagen – onze rugzak zal dan toch voller zitten dan eerst gedacht, de focus wordt langzaam maar zeker verlegd richting Nieuw Zeeland.…

Via het kaartje op de blog kan je (weliswaar vrij rudimentair) volgen waar we ons volgens dit schema zullen bevinden tijdens onze reis. Afhankelijk van verschillende factoren kunnen we hier uiteraard van afwijken, je weet nooit welke natuurpracht je onderweg nog tegenkomt, nietwaar?

Het was een droom om, voor we éénmaal gesetteld zijn, nog eens een bezoekje te brengen aan wat volgens ons één van de mooiste landen ter wereld is, Nieuw Zeeland. Volgens velen herbergt dit ene land alle verschillende landschappen die je over de hele wereld kan vinden, uitgenomen de tropische types. Van besneeuwde bergtoppen en uitgestorven vulkanen over subtropische stranden tot oude koloniale steden, van fjörden over eindeloze weiden tot actieve hotspots,… het is er allemaal. En in deze blog laten we jullie meegenieten van al dit schoons, genereus als we zijn.

We kijken ernaar uit om ook jullie reacties hierop te mogen lezen.

Ons volgend bericht zal dan waarschijnlijk reeds vanuit Nieuw Zeeland gestuurd worden.

Dus tot zolang:

Take care and have fun!

Groetjes,

Klaas en Kristof

1. Katrien:
    1 december 2014
    Ik kijk nu al uit naar al jullie verhalen :-) Zelfs met een simpele beschrijving van Nieuw Zeeland maak je me jaloers! Geniet ervan beide, het wordt zeker en vast uniek!
  2. Viviane thienpont drongen:
    1 december 2014
    Kristof, ik kijk uit naar je reisverhalen Nieuw Zeeland begod!! Moet fantastisch zijn Het avontuur tegemoed Laat ons meegenieten
    Heel prettige reis
    Oma Viviane
  3. Piet dm:
    1 december 2014
    IS er nog een plaatsje in je rugzak voor een passagier van 73 kg, 1,71m, aardig in de omgang, ...
  4. Thuis:
    3 december 2014
    Dat plaatsje in de rugzak had ik ook op het oog. Die 12 kg die er nog bij kon was net niet voldoende...
    Klaas, geniet er maximaal van - binnen bepaalde grenzen toch blijkbaar - en bezorg ons mooie verhalen en prachtige foto's aub.
    Groetjes.
  5. Ouders:
    3 december 2014
    Klaas & Kristof, na jullie maandenlange voorbereidingen, geniet van jullie mooie reis, wij zullen kunnen meeprofiteren op verre afstand, van de verhalen en foto's, die jullie doorsturen,
    tot later grtz.