Rotorua en omgeving

19 december 2014 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Kia ora!

Het wordt weer eens hoog tijd om na een aantal foto's ook nog eens een tekstuele update te geven. Ondanks de grote time lag, zullen we het vrij beperkt houden.

Na het verlaten van Auckland, zijn we de natuur van het Noordereiland ingetrokken. En het moet gezegd: die is heel divers, maar in al zijn facetten ongelooflijk mooi.

Onze eerste stop was de geothermale omgeving van Rotorua. Hier kon een verplichte stop in één van de verschillende maori-dorpen uiteraard niet ontbreken. Jammer genoeg ontbrak het ons aan tijd om een “authentieke” nederzetting op te sporen, en deden we het dan maar met Tewhakarewarewatangaoteopetauaawahiao. Een beetje commercieel uitgebuit, maar het was een must do.

Naast culturele verrijking waren we ook op zoek naar natuurpracht, en die vonden we ter hoogte van het “Wai-O-Tapu Geothermal Wonderland”. Meestal staan we wat weigerachtig tegenover dergelijke slogans, maar het moet gezegd, het was de moeite. Een spuitende Lady Knox (geiser), enkele verdwijngaten en zwavelmeren waren ons deel.

Onze camping, de eerste nachten dat we tevens in onze luxueuze campervan mochten/moesten overnachten, was een ware nachtmerrie/genot: Gezien onze toenmalige huidkleur (we hadden nog steeds veel weg van de roodhuiden), waren de warmwaterbaden in eerste instantie niet echt een verademing. Maar na enige tijd ging de pijn over in een deugddoende verfrissing. Opstaan met een badje, gaan slapen met een badje, hier zouden we in eerste instantie wel aan kunnen wennen...

Maar zelfs voor ons zou leven als een pasja toch gaan beginnen vervelen. En daarbovenop riep de volgende bestemming ons toe: Tongariro National Park.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katrien:
    19 december 2014
    Roodhuiden, kniepijn, kathedraal in verval... Ik merk toch een patroon op jullie reizen... Maar het klinkt daar fantastisch, geniet!